Ako starosta obce sa dokázal Marián Murín starať o takmer 30 kilometrov miestnych komunikácií. Na dvere župana Blanára búchal a maľoval nápisy na cesty dovtedy, kým tie v ich správe krajskí cestári neopravili. Táto téma nezávislého kandidáta na predsedu Žilinského samosprávneho kraja trápi a uvedomuje si, že cesty treba opravovať dôkladne a nie len lepiť.

Žilinský kraj je špecifický. Na dostavbu diaľnice čakajú obyvatelia dlhé roky.
„Pozrime sa do iných krajov, diaľnice i obchvaty majú vybudované, ale u nás stále nič. A to predseda kraja pán Blanár je aj
v predsedníctve vládnucej strany,“ rozhovoril sa Marián Murín. „Máme drahé diaľnice, zlé cesty, zničené mosty, kolóny pri vjazdoch a výjazdoch z mnohých miest na Slovensku. Ľudia sú tu rukojemníkmi všetkých politikov aj napriek tomu, že platia viac a viac daní,“ nedával si servítku pred ústa.

Nezávislý kandidát na predsedu ŽSK už má dosť rečí o tom, že sú na Slovensku zlé prírodné podmienky, problémy so zakladaním stavieb, lebo je zlá geológia, že tu máme aj iné nutné investície – budovy údržby diaľnic, zjazdy a výjazdy na diaľnice.
„Pri týchto vyjadreniach politikov mám pocit, že nežijem na Slovensku, ktoré sa nachádza v centre Európy, v susedstve
s Rakúskom, Českom, prípadne si môžeme dovoliť povedať, že je nám veľmi blízko aj Slovinsko, Chorvátsko, alebo ďalšie štáty, ktoré
majú podobný ráz krajiny, podobné rieky, podobné hory a z tohto dôvodu aj podobne geologické podmienky pre zakladanie a stavbu diaľnic. No v jednom nie sme si podobní. V cene, za ktorú staviame my, na Slovensku,“ povedal Murín.
„U nás je suma päťnásobne vyššia. Zrazu mám pocit, že naša krajina sa nachádza na severnom póle, prípadne v Antarktíde alebo na Marse,“ doplnil. Ako skúsený stavbár vie, čo stojí výstavba ciest. „Uvádzam príklad úseku diaľnice Dubná skala, ktorá je v dĺžke 16 km so všetkými zjazdmi a výjazdmi a obslužnými objektmi stavaná v podobných podmienkach, aké sú v Čadci alebo v Prešove. Celková cena tohto 16 km úseku bola 130 miliónov eur. To znamená, že jeden kilometer sme postavili za 8,125 milióna eur,“ vyratúval Murín.

„Viem, že súčasní politici budú protestovať, že tento úsek bol podhodnotený asi o 20 percent. Tak si k tomu pripočítajme tých 20 percent a výsledná suma bude 10 miliónov eur na jeden kilometer.
Ak sú v Čadci ešte aj o 50 percent horšie podmienky oproti Dubnej skale, tak mi to stále vychádza, že by mal stáť kilometer 15 miliónov eur. No prečo sme zazmluvnili päťkilometrový úsek pri Čadci za 239 miliónov eur?“ pýta sa Murín.
„Naozaj nepochopím, prečo tu vychádza kilometer na viac ako 47-miliónov eur. Keď si predstavíme, že týchto päť kilometrov v Čadci by mohlo stáť maximálne 75 až 100 miliónov eur s akoukoľvek rezervou na nepredvídané okolnosti, tak nám z toho vyjde, že je predražený skoro o 150 miliónov eur.
Za to sme mohli mať v Žilinskom kraji vyasfaltovaných 50 až 80 km ciest I. triedy, 250 km ciest II. triedy, 500 km ciest III. triedy.
To sú všetky rozbité cesty, po ktorých my všetci jazdíme a rozbíjame si naše autá kúpené za zdanené peniaze. Alebo sme mohli mať zrekonštruovaných 50 až 100 mostov v Žilinskom kraji, v závislosti od veľkosti mosta a rozsahu rekonštrukcie. Prípadne zdravotné sestry a učitelia mohli mať zvýšenú mzdu o viac ako 20 percent,“ uzavrel Marián Murín.